PRODUKTY / JCB / JCB Teleskopické nakladače / 531-70 AGRI
Teleskopický nakladač JCB 531-70 AGRI
● celkovo vyvážená a premyslená konštrukcia stroja | |||||||
● výkonný moderný a skvele prístupný motor JCB EcoMAX | |||||||
● turbospojka pre jemnú jazdu | |||||||
● stabilný rám a nápravy | |||||||
● nosnosť náprav až 25 ton | |||||||
● najpevnejšie rameno a výložník | |||||||
● najpriestrannejšia kabína | |||||||
● citlivé proporcionálne ovládanie joystickom | |||||||
● tlakovo mazané prevodovky pre maximálnu životnosť | |||||||
● unikátna štvorstupňová JCB prevodovka POWERSHIFT |
Inovácia |
||||||||
Vysoko účinné brzdy | ||||||||
Znížená hladina oleja v prevodovke
menší odpor zníženie spotreby paliva |
||||||||
Variabilné otáčky ventilátora chladiča podľa teploty motora | ||||||||
Softshift prevodovka, mäkšie a jemnejšie riadenie | ||||||||
Nové ovládanie a radenie na joysticku, nieje nutné prehmatávanie | ||||||||
Nová kapota, účinnejšie chladenie
zamedzenie výrenie prachu v halách, lepší výhľad |
||||||||
Nová prístrojová doska, poskytne prehľadnejšie viacej informácií | ||||||||
Nové motory JCB EcoMAX T4i
chladenie recirkulácia výfukových plynov (EGR) |
||||||||
Variabilná geometria lopatiek turbodúchadla (VGT) |
JCB Teleskopické nakladače
MOTOR
Najnovšia technológia a pokročilá konštrukcia zaručuje nízku spotrebu paliva, minimálna hlučnosť, vysoký točivý moment, vynikajúcí výkon a spoľahlivosť pri minimálnych nákladoch na údržbu. Samočistiace vzduchové filtre s primárnymi bezpečnostnými uzáverami.
PREVODOVKA A POHON
Agri : pohon 4 rýchlostný, pomocou JCB-Powershift prevodovky pre rýchly prevod sily pri radení počas jazdy, tiež pod zaťažením, vrátane hydrodynamického meniča točivého momentu a reverzného mechanizmu. Radenie jednotlivých prevodových stupňov a zmena smeru pohybu vpred a vzad prevádza obsluha páčkou pod volantom. Pre jednoduchšiu manipuláciu s nákladom možno meniť smer pohybu vpred a vzad na joysticku kolískovým tlačítkom. Max. rýchlosť je 34 km/h.
BRZDY
Nový systém redukuje viskózny odpor v brzdovom systéme, pokiaľ nie sú brzdy používané. Systém zaručuje využitie všetkej energie, redukuje energický odber výkonu, a preto znižuje a redukuje spotrebu paliva manipulátora. Brzdy sú diskové v olejovom kúpeli. Sú uložené pri rozvodovky prednej nápravy a cez systém pohonu pôsobí na všetky štyri kolesá.
Parkovacia brzda je kotúčová (disková) na výstupnom hnacom hriadely prevodovky, ovládanie mechanické.
RAMENO A RÝCHLOUPÍNACIE ZARIADENIE
Rameno je vyrobené zo silnej a pevnel ocele. Vnútorný diel sa nemaže, je len ošetrený proti vplyvu počasia Waxoilom. Medzi vonkajším a vnútorným dielom ramena sú klzné doštičky z vysoko odolného plastu.
Pre pripojenie najrôznejších adaptérov k hlave ramena slúži univerzálne prípojné zariadenie Q-fit. Zaistenie je mechanickým čapom, ktorý môže byť ovládaný z kabíny hydraulicky. Na konci ramena je v štandarde jeden vonkajší okruh hydrauliky - voliteľné sú i dva.
BLOKOVANIE RAMENA
Pri ramene možno zaistiť vyklápanie adaptéru, zdvih a teleskop, el. odp. ovládané tlačítkom.
KABÍNA
Kabína sa vyznačuje mimoriadnou priestornosťou, výhľadom a moderným prevedením ovládacích prvkov spolu s tradičným ohľadom na bezpečnosť a účelnosť. Je vybavená kúrením (voliteľne klimatizáciou), tónovanými sklami, zásuvkou pre rádio vrátane reproduktoru a antény, digitálnymi hodinami, 12 V zásuvkou, lakťovou opierkou, automatickým bezpečnostným pásom, posuvným sedadlom nastaviteľným podľa hmotnosti a nastaviteľným operadlom (voliteľne odpružené), odkladacími prvkami a kombinovanými slnečnými clonami pre typ s opierkou pre ruku, kde sú sústredené všetky hydraulické funkcie stroje a kolískové tlačítko pre zmenu smeru pohybu, kontrolné prístroje prehľadne v pravom rohu prístrojovej dosky, indikátor zaťaženia ramena vo výške očí na stĺpiku kabíny s optickou a akustickou signalizáciou miery bezpečnosti. Jednoduché ovládanie pákou pod volantom otáčavým pohybom pre radenie rýchlostných stupňov. Otočný spínač pre voľbu režimu riadenia kolies, kontrolný systém funkcií stroja a ďalšie ovládače pre ľahkú a pohodlnú obsluhu.
Podľa modelu stroja je kabína osadená pracovnými svetlami.
RIADENIE
Riadenie je hydrost. s riad. oboch náprav v 3 režimoch - riad. iba prednej nápr., riad. oboch nápr. protismerne, riad. oboch nápr. rovnako - krabí chod. Riadenie môže byť zmenené počas jazdy priamo z kabíny pomocou otočného tlačítka na ľavej strane prístr. dosky.
Technické dáta | Jednotky | 531-70 AGRI T4i | ||||
Typ motora | JCB EcoMAX T4i | |||||
Objem motora | l | 4,4 | ||||
Počet valcov | 4 | |||||
Spôsob plnenia | turbo | |||||
Výkon motora | kW/k | 81/108 | ||||
Krútiaci moment | Nm | 516 | ||||
Počet rýchl. vpred/vzad | 4/4 | |||||
Spôsob radenia rýchl. | Powershift | |||||
Max. rýchlosť | km/h | 32 | ||||
Čerpadlo hydrauliky | l/min | 140 | ||||
Max. tlak hydrauliky | bar | 241 | ||||
Odpruženie ramena | na želanie | |||||
Rozmer pneumatík | 17,5 LR 24 | |||||
Max. kapacita zdvihu | kg | 3100 | ||||
Max. výška zdvihu | m | 7,00 |